Dvije poruke: roditeljima i nastavnicima
Piše: Asmir Bekrić
Nije dovoljno samo kupiti sve potrebne materijalne stvari za školu, nego, prije nabavke školskog pribora, važno je donijeti odluku i za svoju čeljad imati i odvojiti vrijeme i svu potrebnu pažnju
Ovaj tekst je prije svega namijenjen roditeljima i prosvjetnim radnicima s obzirom na početak nove školske i mektepske godine. Mnogi se nadaju da će ova školska godina početi u učionicama, na tradicionalan, nama, do pretpandemijsko vrijeme, uobičajan način.
Poruka roditeljima
Roditelji koji će ovih dana poslati učenike u škole, treba da budu svjesni emaneta (odgovornosti) za odgoj i obrazovanje svoje djece. Uloga roditelja je doista, velika i nezamjenjiva. Ukoliko se ta uloga pravilno shvati proces obrazovanja će sigurno biti bolji, uspješniji i potpuniji. Svojim angažmanom roditelji prije svega pomažu sebi i svojoj djeci, da budu opisani Poslanikovim, a. s., inspirativnim riječima: „Meleci prostiru svoja krila od dragosti i zadovoljstva pred onim koji traži znanje.“(Tirmizija, Sunen, 2682) „Ko odabere i krene putem traženja znanja, nauke, Allah će mu olakšati put u džennet.“(Tirmizija, Sunen, 2646)
Zar postoji roditelj koji ne priželjkuje da upravo ispred njegovog djeteta meleci iz zadovoljstva krila prostiru, a da mu putevi ka džennetu olakšani budu?! Upravo školska godina, koja ovih dana počinje, jedan je od načina koji našu djecu vodi tim putem. Da bi se aktivno uključili u proces obrazovanja, roditelji, prije svega, trebaju redovno i na vrijeme razgovarati sa svojom djecom, pravilno ih usmjeravati i u njima buditi želju za uspjehom i predanim radom. Nije dovoljno samo kupiti sve potrebne materijalne stvari za školu, nego naprotiv, prije nabavke školskog pribora, sveski i udžbenika, važno je donijeti odluku i za svoju čeljad imati i odvojiti vrijeme i svu potrebnu pažnju.
Svojim načinom odijevanja, životnim stilom, prije i jedne kazane riječi, ukora ili pohvale, učitelj je primjer, a može biti i uzor učenicima. U tom procesu od jednakih aršina i dobrog pristupa prema svim učenicima bez razlika, nema boljeg primjera niti ekspozea o pravdi i pravičnosti.
Od neprocjenljive važnosti je razgovor, dijalog roditelja s djecom, u tim razgovorima treba pravilno usmjeriti dijete ka ciljevima koje može ostvariti. Lijepo je rečeno da odabrati cilj u životu kojem nismo dorasli, ili kojeg svojim potencijalima prevazilazimo ili cilj kojeg ne volimo i ne osjećamo svojim znači neodgovorno se ponašati prema životu i upropaštavati vrijeme i potencijal koji su nam darovani. Životno je pravilo «da nam je svaka stanica pogrešna, ako sjednemo u pogrešan voz!» Da djeca ne bi išla ka pogrešnim stanicama, već danas, prije negoli sutra, roditelji im trebaju posvetiti svoje vrijeme, pažnju i potrebno razumijevanje.
Kupovinom odjeće brižljiv roditelj će sugerisati svome djetetu kodeks oblačenja i ponašanja u školskim prostorijama i van njih. Roditelj će svojim dobrim i uzornim ponašanjem kod djece razviti želju za lijepim manirima u školi prema nastavniku, drugarima, radnicima i općenito ljudima.
U razgovoru s djecom roditelj ne treba zaboraviti da naglasi važnost čuvanja stvari, kako onih vlastitih od obuće, odjeće, novca, tako i javnih, društvenih, od školskog inventara, klupa i stolica, knjiga i drugih nastavnih pomagala. Prethodno nabrojano su velike blagodati, na kojima se najbolje zahvaljuje tek onda kada se čuva, pazi i narednim generacijama u boljem stanju ostavlja.
Poruka nastavnicima
Prosvjetni radnici su uz roditelje ti koji izgrađuju ljude, zbog toga nikada posao prosvjetnog radnika nije niti će biti samo posao. To je prije svega misija, kojom se oplemenjuje društvo. Za tu misiju vrijedi dati svoj maksimum, a Poslanik, alejhiselam, savjetuje: „Allah voli kada neko od vas radi neki posao, da ga uradi stručno i precizno.“(Bejheki, Š’ubu-l-iman, 4930)
Predanim radom učitelj će odgojiti, obrazovati i za životne izazove pripremiti generacije na koje će biti ponosan, a koje će imati sve predispozicije da budu na ponos društvu i zajednici u kojima žive. Svojim načinom odijevanja, životnim stilom, prije i jedne kazane riječi, ukora ili pohvale, učitelj je primjer, a može biti i uzor učenicima. U tom procesu od jednakih aršina i dobrog pristupa prema svim učenicima bez razlika, nema boljeg primjera niti ekspozea o pravdi i pravičnosti.
Odgojno-obrazovni proces zahtijeva velika odricanja i posvećenost, ali daje još veće i značajnije rezultate. O posvećenom i predanom radu u podučavanju drugih Poslanik, alejhiselam, je rekao: „Uzvišeni Allah, i Njegovi meleci, stanovnici nebesa i Zemlje, pa čak i mrav u svojoj nastambi, a riba u vodi, donose salavate i blagosiljaju onoga ko ljude podučava dobru.“(Tirmzija, Sunen)