Fethul-Mekke – Dan povratka u Mekku
Dvadesetog dana ramazana, osme godine po Hidžri, 630. godine po rođenju Isaa, a. s., Muhammed, a.s., sa vjernim sljedbenicima ashabima pobjedonosno se vratio u rodnu Mekku. Oslobođenje Mekke najčešće se naziva Fethul Ekber, najvećom i najjasnijom pobjedom tevhida. Nakon oslobođenja Mekke, grada u kojem su Ibrahim, a.s., i njegov sin Ismail, a.s., podigli časni hram Kabu, ovom blagoslovljenom gradu u kojem je započela objava Kur'ana, u kojem je rođen Muhammed, a. s., vraćen je drevni status središta tevhida, stjecišta istine, kuće mira, sigurnosti i slobode.
Oslobođenje Mekke jedan je od najznačajnijih događaja za cijelu muslimansku povijest i ono nema samo vojno-politički, već i moralno-etički i vjerski značaj. Oslobođenjem Mekke nisu samo okončane vojne aktivnosti protiv mekanskih idolopoklonika, nego su stvorene pretpostavke za efikasno suprotstavljanje svjetskim velesilama Bizantiji i Perziji, ali i privedene kraju aktivnosti na izgradnji duhovno i moralno jakog muslimanskog društva i države.
Rušenjem kipova oko Kabe Muhammed, a.s., vraća Kabu njezinoj prvotnoj, primordijalnoj namjeni i svrsi da svjedoči i ukazuje na Allahovu jedinost, ali istovremeno oslobađa čovjeka od idolopoklonstva, od ponižavajućeg obožavanja i klanjanja bilo čemu ili bilo kome stvorenom.
Bilalovo učenje ezana, također, proklamira Allahovu jedinost, pokornost i predanost Božijeg Poslanika, a.s., svome Gospodaru, ali i slobodu i ravnopravnost među ljudima, jer jučerašnji rob kojem nisu davali ni pravo na život obznanjuje najviše istine vjere i time usmjerava ponašanje drugih.
Deset hiljada ashaba slijedilo je Poslanika Muhammeda, a.s., u ovom jedinstvenom i neponovljivom vojnom pohodu. Vođa idolopoklonika, Ebu Sufjan bio je zarobljen u izviđanju sa svoja dva pratioca. Poslije izgovaranja šehadeta i primanja islama, vratio se u Mekku i obratio se Mekelijama riječima: “O družino moja, danas se nikako ne možete suprotstaviti Muhammedu i njegovoj vojsci. Svi oni koje uzmem pod svoju zaštitu u moju kuću, koji se sklone u harem Kabe i ko ostane u svojoj kući, bit će sigurni.”
Muhammed, a.s., je sa svojom vojskom ušao u Mekku sa sve četiri strane grada. Zloglasna Hinda obratila se svome mužu Ebu Sufjanu: “Evo, Muhammed održa svoje obećanje”, a Ebu Sufjan joj je na to odgovorio: “Muhammed ne osvaja kapije i avlije već ljudska srca i duše”.
Kada je Božiji poslanik došao do Kabe, učio je obilazeći oko nje sedam puta suru Feth. Nakon otvaranja Kabe, Muhammed, a.s., je naredio da se lažna božanstva od kamena i kipova unište. Nakon toga je proučio šehadet i obratio se Kurejšijama riječima: “Idite, svi ste slobodni”.
Poslije oslobođenja Mekke i njenog čišćenja od idola, mekanski idoli više nisu božanstva nego spomenici, i svjedočanstva, ljudskog primitivizma i siromaštva iznutra i barbarizma i bezumlja izvana. To Brodel jasno izražava: “Poslije Muhammedove misije nikada i niko se više nije uspio nametnuti ljudima za božanstvo”.
(Preporod.info)