Nova mlada Islamska zajednica

Posljednja dešavanja oko statusa predmeta Vjeronauka u Kantonu Sarajevo u punom svjetlu su pokazala jednu novu, do sada potpuno nepoznatu, snagu i potencijal Islamske zajednice razasut diljem Bosne i Hercegovine i bošnjačke dijaspore, a ne samo skoncentrirane u Sarajevu. U odbrani slobode i ljudskih prva muslimana na predmetu Vjeronauke srčano i beskompromisno su ustali i založili svoj ljudski i intelektualni potencijal i integritet ljudi, takoreći, skoro s margine i periferije kao što su: Husein Mehmedović, Muhamed Velić, Emir Džambegović, Abdulgafar Velić, Nezir Halilović, Hasan Eminović, Nazif Horozović, Ismet Bećar, Alma Hadžić, Hašim Zahirović, Alem Dedić, Samir Dedić, Azem Feriz, Ibrahim Begović, Safija Malkić, Mersada Nuruddina Agović, Ahmet Alibašić, Safvet Halilović i mnogi drugi koji su svojim tekstovima i glasovima ponudili javnosti svoje stavove i ubjedljivu argumentaciju, rizikujući da postanu javne mete za odstrijel od strane dominantnog toka moći.

Premda su bila velika očekivanja od centara i ljudi za koje se, barem do sada, smatralo da predstavljaju nezaobilaznu intelektualnu snagu Islamske zajednice i u koje su godinama mnoge oči vjernika bile uprte, nažalost ta očekivanja su se, po ko zna koji put, izjalovila. Shvativši ozbiljnost problema i dalekosežne posljedice pokrenutog procesa „korak po korak” ograničavanja dostignutih sloboda muslimana, nova mlada Islamska zajednica, nošena čvrstim uvjerenjem da više nema mjesta bilo kakvim kalkulacijama, povlačenju i nesvrstanosti preuzela je stvar u svoje ruke i izašla na brisani prostor. Shvatila je da je ovo vrijeme diferencijacije, vrijeme u kojem svako treba da pokaže gdje pripada, koji su mu prioriteti, čiji je interes najpreči. Mladost i entuzijazam su pobijedili strah, neodlučnost i nepotrebne obzire prema stvarnim ili tradicionalnim autoritetima koje je zahvatila sklerotičnost ili nemar.

Nova mlada Islamska zajednica, čini se, nije opterećena političkim šićarima, ucjenjena političkim interesima, opterećena borbom za skupštinske ili druge državne fotelje, privilegije i upravne odbore. Ne stidi se identifikacije sa institucionalnom Islamskom zajednicom u njenom punom kapacitetu, ne stidi se javno reći da voli Islamsku zajednicu, kazati uspjesi i neuspjesi, prednosti i mahane Islamske zajednice su i njeni, ali da ona želi predano i istrajno raditi na unapređenju, popravljanju i kreiranju bolje, uspješnije Islamske zajednice. I što je važno, ta mlada nova Islamska zajednica nije opterećena minder-politikama, klanovima, sijelo-odlukama, personalnim netrpeljivostima, nekadašnjim „ratovima”, davnim zlobama i sujetama. Rasterećena tereta i balasta prošlosti, može brže i jače hitati kroz bremenitu sadašnjost u sigurniju budućnost.

Potpuno nepotrebno proizveden problem od strane vlasti oko Vjeronauke u Kantonu Sarajevo je pokazao da Islamska zajednica težište svoga rada treba dati na stvaranje mreže i rad sa narodom, a ne sa političkim partijama, mora biti bliskija narodu i njegovim potrebama, a ne političkim partijama i oligarhijama. U proteklih skoro mjesec dana iskristalisalo se i nekoliko drugih vrlo značajnih pokazatelja u medijsko-mobilizacijskom, javno-društvenom i političkom segmentu, što može biti predmet posebne analize.

Web portal Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini otvara svoj prostor mladoj novoj Islamskoj zajednici, dakako ne ignorirajući nikoga, da na bazi svoga entuzijazma i volonterizma ponudi javnosti svoja razmišljanja i stavove, svoja viđenja i vizije, argumente i pokrene konstruktivne debate u skladu sa načelima kulture dijaloga i islamskog ahlaka i tako dadne svoj doprinos graditeljskoj pluralnosti i razvoju Islamske zajednice, slobode i dostojanstva muslimana. Priključi se, budi dio procesa!